市岡東中学校のホームページへようこそ!

一次関数

画像1 画像1
式の形を覚えることも大事だけど、「なぜ、そうなるのか?」を考えることも大事です。また、グラフをイメージし、頭の中で、式とグラフを結びつける練習をしましょう。簡単な問題から少しずつステップアップして解いてみたりして、徐々に理解できるように! 焦らず、一つずつ確実に進めよう!

Remembering the form of the equation is important, but it's also crucial to think about "why it works that way." Also, practice visualizing the graph and connecting the equation to the graph in your mind. Start with simple problems and gradually work your way up to more difficult ones, so you can understand it step by step! Don't rush; just make steady progress one step at a time!

海水って、純物質?

画像1 画像1
理科の授業で、混合物と純物質について学んでいます。先生が「海水は純物質?」と質問すると、みんなは少し考え込んでしまいました。海水のように、いくつかの物質が混ざり合っているものを混合物と言います。逆に、混じりけのない一つの物質でできているものを純物質といいます。私たちの身の回りには、混合物と純物質がたくさん!みんなも探してみてね。

In our science class, we're learning about mixtures and pure substances. When our teacher asked, 'Is seawater a pure substance?', everyone had to think for a moment. Things like seawater, where several substances are mixed together, are called mixtures. On the other hand, things made of just one substance with nothing else mixed in are called pure substances. There are so many mixtures and pure substances all around us! Why don't you try to find some too?

最終日

画像1 画像1
昨日の金曜日、4名いる教育実習生のうち1人が2週間の実習期間を終えました。お昼の放送でみんなにお別れの挨拶をしました。短い期間でしたが、現場で一生懸命に学んでいた彼は本校の卒業生でもあり、今年採用試験を受け、大阪市で教員を目指しています。ぜひ合格を勝ち取って、いい先生になってほしいなと思います。応援しています!

Yesterday, Friday, one of the four teaching trainees completed a two-week practice period. I said goodbye to everyone on the lunch broadcast. Although it was a short period of time, he was also a graduate of our school who studied hard in the field, took the recruitment exam this year, and aims to be a teacher in Osaka City. I hope you can win the exam and become a good teacher. I'm rooting for you!

台風15号による対応について

本日は通常通り授業があります。

非常変災時等の措置について

台風15号が、本日13:00現在、種子島の南東約40キロにあって時速20キロで北北東へ進んでいます。

この台風は、今後、進路を東よりに変え、明日にかけて西日本から東日本の太平洋側沿岸を東に進む見込みです。

非常変災時等の措置については、これまでの気象状況や災害状況に鑑み、次に示す基準により臨時休業等の措置をとりますので、ご理解ご協力いただきますようお願いいたします。

非常変災時等の措置について
大雨による河川増水(氾濫)時の措置について
文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

配布文書

学校評価