10月17日木 3年実力テスト  10月22日火 GTEC  10月25日金 文化祭  10月28日月 進路説明会  11月1日金 3年実力テスト  11月7日木 生徒専門委員会  11月8日金 2年出前授業  11月12日火〜18日月進路懇談  11月15日金 ソーシャルスキル  11月20水〜11月22日金 期末テスト  11月22日金 芸術鑑賞
TOP

朝から練習に取り組むサッカー部

サッカー部はお盆明け(16日・17日)に試合があったため、ずっと練習が続いていましたが、その後やっと休みに入りました。

今日から練習再開!

技術とチームワークの向上に努めてください。応援しています。
画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

校内で成長する植物

夏休みも今日を含めて2日になりました。
夏休みの宿題は完成しましたか?

校内では、夏の暑い日差しを浴びながら植物が成長を続けています。
珍しい白ゴーヤも育っています。

明後日の皆さんが元気に登校する姿を楽しみにしています。
画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

2年生 学年登校日

今日は2年生が登校です。

みんな笑顔で登校してます。
新学期が楽しみです。
画像1 画像1

1年生 学年登校日

元気な表情で、1年生が登校してきました。

あと4日で、2学期始業式!
担任の先生から、夏休みの宿題の進み具合点検がありました。
子ども達は、楽しそうに友達とおしゃべりをしていました。

明日は2年生の登校日です。
画像1 画像1

アダム先生からのメッセージ

Journal 8-17
 Hey, everyone! I hope you are having a good summer vacation. I had a good time at the aquarium last weekend and had a fun BBQ at Bampaku park. Only a couple weeks left until school starts again.
 This week my younger sister returned to America. She lived in Ibaraki prefecture for one year and taught English there. Now she is back in Texas and works as a substitute teacher. She said she enjoyed living in Japan and she thought it was a very nice place, but she missed many people and things from America too much. She sometimes felt homesick and wanted to go home.
 Before she came to Japan, my sister had lived in France for half a year and she had lived in Vienna, Austria for one year. She studied French in high school and German in university so she could communicate in France and Austria with no problems.
 When she came to Japan, she had only studied Japanese for one year, and she was working out in the countryside with very few other foreign people. It was difficult for her to communicate, but she did her best. She said one year in Japan was fun, but it was enough for her. My sister is happy she came to Japan, but she is glad to be home now.
 I hope you all are looking forward to school starting soon!

Questions:
1. Have you ever wanted to live somewhere else? Where and why?
2. How long do you want to live there?
3. Do you think you would get homesick? Why or why not?

解答はコチラ
文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
学校関係
10/14 東生野SEL

学校元気アップ通信

学校評価関係

学力・運動能力調査関係

学校基本方針

校区内地域

食育つうしん

ほけんだより