いじめについて考える日

画像1 画像1 画像2 画像2
今日はいじめについて考える日でした。朝の全校集会では校長先生からのお話と、生徒会からスローガンやポスター掲示のお知らせがありました。生徒の皆さんも教室や廊下に掲示しているポスターをきっかけにして、友だちや家族の方と考えてみたり話してみたりするのもいいかもしれませんね。

2年生学年通信 第4号

2年生学年通信 第3号

元気アップ通信 第1号

元気アップ通信はこちら⇒元気アップ通信1号

2年 英語

画像1 画像1 画像2 画像2
Today I gave my self introduction lesson to the 2nd graders. I gave them a quiz of 10 questions and they worked together in pairs to guess the answers. The questions were about me, such as what country am I from, what are my hobbies, what sport do I play, and so on. After the quiz I showed them a PowerPoint presentation where they would learn the answers to the quiz.
Throughout the presentation I encouraged the students to practice speaking together. For example, after telling them about my sport, I had them make pairs and ask each other, “What sport do you play?” Then I would ask the class to tell me their answers. Many students raised their hands and participated well.
今日は2年生に自己紹介の授業をしました。10問のクイズを出し、2人1組で答えを当てました。質問は、私の出身国や趣味、スポーツなど、私に関するものでした。クイズの後は、クイズの答えがわかるパワーポイントのプレゼンテーションを見せました。プレゼンテーションの間、私は生徒たちに、一緒に話す練習をするように勧めました。例えば、私のスポーツについて話した後、ペアを作って "What sport do you play? "とお互いに尋ねさせました。そして、クラスのみんなにその答えを教えてもらったです。多くの生徒が手を挙げ、よく参加してくれました。
文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
学校行事
12/21 終業式 防災教室
12/27 学校閉庁

学校評価

学校元気アップ通信

保健だより

配布文書

2年 学年だより

3年 学年だより

行事予定表

学校文書