ようやく秋めいた季節になってきました。寒暖差に注意し、カゼなどひかないよう気を付けてください。

夏休み学習会・補習のお知らせ

画像1 画像1
図に示すとおり、学習会・補習を行います。行事予定(Googleカレンダー)にも掲載していますので、ぜひ参加してください。

As shown in the diagram, study sessions and supplementary lessons will be held. It is also posted on Google Calendar, so please join us.

訓練を振り返って

画像1 画像1
今日は訓練でしたが、実際に災害に見舞われた時はもっと過酷な状況下に置かれると思います。様々な訓練をとおして、子どもたちには、自分の命を守り、周りの人たちを助けられるようになって欲しいと思います。

Today was training, but I think it will be put under more severe conditions when it is actually hit by a disaster. I want children to be able to protect their lives and help the people around them through various trainings.

その他いろんな訓練を行いました

画像1 画像1
CPR(心配蘇生)訓練、段ボールベッドや簡易トイレの組み立ても行いました。

We also conducted CPR (worry resuscitation) training and assembled cardboard beds and portable toilets.

車いす操作

画像1 画像1
車いすの使用者が混乱しないように、注意すべきことを学び、実際に操作訓練を行いました。車いすの使用者目線にたたないと、分からないこともたくさんあります。

We learned what to be careful about so that wheelchair users wouldn't get confused, and actually conducted operation training. There are a lot of things you don't know if you don't look at the wheelchair user's point of view.

ロープワーク

画像1 画像1
ロープは救助活動用、緊急脱出用、安全確保用などの使い道が挙げられます。その前提として、ロープの結び方や運用方法について学んでいます。

Ropes can be used for rescue operations, emergency escape, and safety. As a premise, I'm learning how to tie the rope and how to operate it.
文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

配布文書