ようやく秋めいた季節になってきました。寒暖差に注意し、カゼなどひかないよう気を付けてください。

実力テスト

画像1 画像1
教室の中は静寂に包まれ、緊張感が漂っています。生徒たちは問題用紙に向かい、学習の成果を発揮すべく鉛筆を走らせます。時折、誰かが深呼吸をして気持ちを落ち着けようとしたり、時計をちらりと見て残り時間を確認したり。私たち大人も経験してきたような光景です。

The classroom is surrounded by silence and a sense of tension. Students go to the question paper and run their pencils to show their learning results. Occasionally, someone takes a deep breath and tries to calm down, or glances at the clock to check the remaining time. It's a scene that we adults have experienced.

花壇のリセットと次なるお花への期待

画像1 画像1
画像2 画像2
春のマリーゴールドを含めて草が伸びていた花壇の一角を、草抜きしてきれいにしてくれました。
これで次にまたきれいなお花が植えられますね。どうもありがとう!!

3年生 美術

画像1 画像1
みんな集中して石に名前を彫っていました。

Everyone was concentrating on carving names on the stone.

各種委員会

画像1 画像1
後期の各種委員会を行いました。
2年生が委員長となりみんなを引っ張ってくれています。

Various committees were held in the second half.

The second graders are the chairman of the committee and pull everyone.

識字推進事業「写真パネル展」ならびに大阪市の識字・日本語教室について

文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

配布文書