新入生および新入生保護者のみなさまへ……12/17(火)の14:00〜17:30に、標準服採寸を行います。体操服の採寸・販売も同じ会場で行います。

対頂角・同位角・錯角

画像1 画像1
?2年生の数学の授業のひとコマです。角の位置関係をしっかりと理解しておきましょう。

This is a frame of a 2nd grade math class. Let's firmly understand the positional relationship of the corners.

台風の進路

画像1 画像1
11月には、台風21号が接近するとの予想もあります。2年生の理科の授業では、台風の進路について何か決まりがあるのかについて調べています。

Typhoon No. 21 is also expected to approach the vicinity in November. In the science class of the second grade, we investigate whether there are any rules about the path of the typhoon.

第3回実力テスト

画像1 画像1
3年生の皆さん、ここまで積みあげてきた努力を信じて、自分の力を存分に発揮してください。結果は自分への挑戦の証、苦手なところも得意なところも、全てが成長につながります。

3rd graders, please believe in the efforts you have accumulated so far and give full play to your strength. The result is a proof of a challenge to yourself, both what you are not good at and what you are good at, everything that leads to growth.

サッカー部

画像1 画像1
10月27日 今宮中会場にて、都島中学校との練習試合を行いました。

2対0で勝つことができました!

人権学習 その8

画像1 画像1
生徒の感想文です。

貴重な時間を私たちに使っていただき、ありがとうございました。演奏はもちろん、演奏中のみなさんの笑顔やパフォーマンスを見ていると、自然とこっちまで明るい気持ちになってしまうようでした。「差別」や「人権」の話の内容を心に、肝にめいじて生きていきたいと思いました。……(中略)……「怒」の皆さんの中に女性の方がいることが何だかすごく嬉しくて、すごくかっこいい演奏をしていて心に響くものがありました。祭りごとの演奏も、こういった時に披露される演奏も変わらず素敵なもので、聞き入ってしまいました。すごく楽しかったです。本当にありがとうございました。

This is a student's impression.

Thank you for using our valuable time. Not only the performance, but also when I saw everyone's smiles and performances during the performance, I naturally felt cheerful. " I wanted to live with the content of the story of "discrimination" and "human rights" in mind. ......(Omitted)......I was very happy that there was a woman among the "angry" people, and there was something that touched my heart because she was playing a very cool performance. The performances at each festival and the performances performed at times like this are still wonderful, and I listened to them. It was a lot of fun. Thank you very much.
文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

配布文書