新入生および新入生保護者のみなさまへ……12/17(火)の14:00〜17:30に、標準服採寸を行います。体操服の採寸・販売も同じ会場で行います。

学力向上研修

画像1 画像1
午後から教職員は研修です。「新聞×ロジカル」と題して、伝え方についての研修を実施しました。生徒や保護者へ配布する学年通信の添削もしてもらいました。ここで学んだことを、授業でも活かせるように、しっかりと取り組んでいました。

From the afternoon, teachers and staff are training. " We conducted a training on how to communicate under the title "Newspaper x Logical". I also had the grade correspondence distributed to students and parents corrected. I was working hard on what I learned here so that I could use it in class.

期末テスト

画像1 画像1
今日から期末テストが始まり、教室はいつもと違う緊張感に包まれています。生徒たちは机に向かい、真剣な表情で問題と向き合っています。

The final exam starts today, and the classroom is enveloped in a different sense of tension than usual. The students are facing the desk and facing the problem with a serious expression.

探究読解プロジェクトII

画像1 画像1
いよいよ、グループで作成した企画書を基にPowerPointでスライドを作成し、プレゼンを行います。今回は、動画を撮影してクボタスピアーズのみなさんに、いくつ企画を通せるかに挑戦です!実際に難波中2年生が考えた企画は、いくつ採用されるのでしょうか!どのグループもスライド作成はもちろんのこと、プレゼン練習にも余念がありません!

Finally, we will create slides in PowerPoint based on the proposal created by the group and make a presentation. This time, I'm going to shoot a video and challenge everyone at Kubota Spears to see how many projects they can do! How many projects will actually be adopted by the second graders of Namba Junior High School? Not only do you create slides, but also practice presentations!

探究・読解プロジェクト

画像1 画像1
2年生では、バレーボールのクボタスピアーズ与えられたミッションを解決するためのプレゼン資料を作っています。

In the second grade, I am making presentation materials to solve the mission assigned to the volleyball Kubota Spears.

元気アップテスト前学習会

画像1 画像1
今日は数名の生徒が残って勉強に励んでいます。

Today, there are a few students left to study hard.
文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

配布文書