ようやく秋めいた季節になってきました。寒暖差に注意し、カゼなどひかないよう気を付けてください。

探究・読解プロジェクト

画像1 画像1
クボタの会社やチームの紹介、チームワークの大切さや、選手以外の人たちやその仕事について学びました。その後のグループワークでは、子どもたちは積極的に活動していました。

I learned about the introduction of Kubota's company and team, the importance of teamwork, and people other than players and their work. In the subsequent group work, the children were active.

どこ行くの?

画像1 画像1
2年生は、早めの給食を終えて、クボタ本社に到着しました。これからクボタスピアーズの選手や運営スタッから、様々なことを学んできます。

The 2nd graders arrived at the Kubota headquarters after finishing an early school lunch. From now on, we will learn various things from the players and management staff of the Kubota Spears.

一次関数

画像1 画像1
2年生の数学で、一次関数について学んでいます。

In the second year of mathematics, I am learning about primary functions.

三権分立

画像1 画像1
3年生の社会で、Classroomを使って授業をしていました。

In a third-year society, I used Classroom to teach.

1年生 国語

画像1 画像1
1年生の国語の授業の様子です。
大きく、見やすい黒板の字を見ながら、生徒たちは漢字の学習をしていました。
文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

配布文書