ようやく秋めいた季節になってきました。寒暖差に注意し、カゼなどひかないよう気を付けてください。

台風の進路

画像1 画像1
11月には、台風21号が接近するとの予想もあります。2年生の理科の授業では、台風の進路について何か決まりがあるのかについて調べています。

Typhoon No. 21 is also expected to approach the vicinity in November. In the science class of the second grade, we investigate whether there are any rules about the path of the typhoon.

第3回実力テスト

画像1 画像1
3年生の皆さん、ここまで積みあげてきた努力を信じて、自分の力を存分に発揮してください。結果は自分への挑戦の証、苦手なところも得意なところも、全てが成長につながります。

3rd graders, please believe in the efforts you have accumulated so far and give full play to your strength. The result is a proof of a challenge to yourself, both what you are not good at and what you are good at, everything that leads to growth.

サッカー部

画像1 画像1
10月27日 今宮中会場にて、都島中学校との練習試合を行いました。

2対0で勝つことができました!

人権学習 その8

画像1 画像1
生徒の感想文です。

貴重な時間を私たちに使っていただき、ありがとうございました。演奏はもちろん、演奏中のみなさんの笑顔やパフォーマンスを見ていると、自然とこっちまで明るい気持ちになってしまうようでした。「差別」や「人権」の話の内容を心に、肝にめいじて生きていきたいと思いました。……(中略)……「怒」の皆さんの中に女性の方がいることが何だかすごく嬉しくて、すごくかっこいい演奏をしていて心に響くものがありました。祭りごとの演奏も、こういった時に披露される演奏も変わらず素敵なもので、聞き入ってしまいました。すごく楽しかったです。本当にありがとうございました。

This is a student's impression.

Thank you for using our valuable time. Not only the performance, but also when I saw everyone's smiles and performances during the performance, I naturally felt cheerful. " I wanted to live with the content of the story of "discrimination" and "human rights" in mind. ......(Omitted)......I was very happy that there was a woman among the "angry" people, and there was something that touched my heart because she was playing a very cool performance. The performances at each festival and the performances performed at times like this are still wonderful, and I listened to them. It was a lot of fun. Thank you very much.

人権学習 その7

画像1 画像1
生徒の感想文です。

最初の話を聞いて、実際に感じられるすごさも見えないようなすごさ(皮をはがして太鼓を作ったりすること)の両方を感じられました。だめな仕事をしているわけではないのに、家庭や身の周りの人に自分の仕事を教えられなかったり、それで差別するのは絶対違うと思います。そういった想いが太鼓の演奏を見て、聞いてとても伝わってきました。これから差別するすることはとても恥ずかしいことを心に刻みながら過ごしていきたいです。

This is a student's impression.

After listening to the first story, I was able to feel both the amazingness that I could actually feel and the amazingness that I couldn't see (skinning off and making drums). I don't have a bad job, but I think it's absolutely different that you can't teach your work to your family and people around you, or to discriminate against it. Such thoughts were very conveyed when I saw and heard the drum performance. I would like to spend my time keeping in mind that it is very embarrassing to discriminate from now on.
文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

配布文書