ようやく秋めいた季節になってきました。寒暖差に注意し、カゼなどひかないよう気を付けてください。

人権学習 その6

画像1 画像1
生徒の感想文です。

今まで人権のことについて何度も学習して分かっているつもりだったけど、今回の話を聞いて、確かにそうだったんだと改めて学ぶことができました。……(中略)……太鼓はすごく大きかったし、バチも大きかったです。僕が太鼓を叩いている時に、「怒」の方がうまいとほめてくれたりしてうれしかったです。演奏は迫力がすごくて、一人一人役があるし、太鼓を叩くだけじゃなくて踊りのような演出もあってめちゃすごかったです。……(中略)……貴重な体験をありがとうございました。

This is a student's impression.

I thought I had learned about human rights many times so far, but after listening to this story, I was able to learn again that it was indeed the case. ......(Omitted)......The drum was very big, and the bee was also big. When I was beating the drum, I was happy that he praised me for being better at "anger". The performance was very powerful, each person played a role, and it was amazing that there was a production like a dance, not just beating the drums. ......(Omitted)......Thank you for your valuable experience.

人権学習 その5

画像1 画像1
生徒の感想文です。

人を差別してはいけないということをあらためて学習できたし、太鼓の音を聞いてやっぱり伝統文化の一つとしていい物がこの大阪の中の浪速区にはあるんだなと実感しました。革の仕事をしている人が差別されていたと知って自分の親も革作業を仕事としているので、自分が作業しているわけではないけれどやっぱり少しでも関わりがあると悲しく思いました。これからは一つ一つ行動をあらため差別がなくなるようにしていきたいです。ありがとうございました。

This is a student's impression.

I was able to learn again that you should not discriminate against people, and after listening to the sound of the drums, I realized that there are good things as one of the traditional cultures in Naniwa Ward in Osaka. Knowing that people who work in leather were discriminated against, my parents also worked on leather, so I was sad that I was not working on it, but it was even a little involved. From now on, I would like to take action one by one so that discrimination disappears. Thank you very much.

人権学習 その4

画像1 画像1
生徒の感想文です。

“差別”は1人1人の考えが大切なんだと感じた。太鼓をつくる人は、とてもすごい人でリスペクトする人でもあるのに、数年前まで、差別があったと思わなかった。太鼓の演奏では、力強くて、「怒」の人たちの団結力がすごくかっこいいと思い、声もそろっていて私もしてみたいと思いました。とても楽しかったです。

This is a student's impression.

I felt that "discrimination" was important for each person's thoughts. People who make drums are very amazing people and people who respect, but until a few years ago, I didn't think there was discrimination. In the drum performance, I thought it was powerful and the unity of the "angry" people was very cool, and the voices were the same, so I wanted to try it too. It was a lot of fun.

人権学習 その3

画像1 画像1
生徒の感想文です。

牛を殺して牛の皮を使って太鼓を作ると、牛が可愛そうって言う人もいるけど、みんな牛肉を食べたりしているんだから、僕はみんなから批判がくるのはおかしい、差別だと思いました。だからみんなに分かってもらって差別がなくなるといいなと思いました。太鼓の演奏を聞いて、迫力がすごいなと思いました。これからも頑張ってください!

This is a student's impression.

When I kill a cow and use cow skin to make drums, some people say that cows look pitiful, but since everyone eats beef, I thought it was strange and discrimination to get criticism from everyone. That's why I hope everyone understands and discrimination disappears. When I heard the drum performance, I thought it was very powerful. Please continue to do your best!

人権学習 その2

画像1 画像1
子どもたちによる演奏体験です。

It is a performance experience by children.
文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  

配布文書