ようやく秋めいた季節になってきました。寒暖差に注意し、カゼなどひかないよう気を付けてください。

人権学習 その3

画像1 画像1
生徒の感想文です。

牛を殺して牛の皮を使って太鼓を作ると、牛が可愛そうって言う人もいるけど、みんな牛肉を食べたりしているんだから、僕はみんなから批判がくるのはおかしい、差別だと思いました。だからみんなに分かってもらって差別がなくなるといいなと思いました。太鼓の演奏を聞いて、迫力がすごいなと思いました。これからも頑張ってください!

This is a student's impression.

When I kill a cow and use cow skin to make drums, some people say that cows look pitiful, but since everyone eats beef, I thought it was strange and discrimination to get criticism from everyone. That's why I hope everyone understands and discrimination disappears. When I heard the drum performance, I thought it was very powerful. Please continue to do your best!

人権学習 その2

画像1 画像1
子どもたちによる演奏体験です。

It is a performance experience by children.

サッカー部

画像1 画像1
10月26日 今宮中、梅南中との合同練習の様子です。

人権学習 その1

画像1 画像1
太鼓集団「怒」の方の素晴らしい演目を、子どもたちも楽しみにしており、大勢が真剣にのめり込んでいました。「怒」の方の言葉の一つひとつに重みを感じ、「寝た子を起こすな」ではなく、未来を見据えて向き合っていく事が今の私たちにできる事だと考えさせられました。

The children were also looking forward to the wonderful performance of the drum group "IKARI", and many people were seriously immersed in it. " I felt weight in each of the people's words of "IKARI", and it made me think that it was something we can do now to face the future, not to "do not wake up a sleeping child".

3年生 学年集会

画像1 画像1
先生自身の経験談から、みなさん一人ひとりが大切な存在で自分自身を認めていきましょう。という話をしていただきました。

From the teacher's own experience, let's recognize ourselves as an important existence for each of you. I was told that.
文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  

配布文書